Memori Semenda 93

3 hari bulan1, tahun 2011 merupakan hari pertama bagi aku melangkah ke dunia luar.lazimnya, golongan seperti aku ini akan tercari-cari keserasian dalam situasi yang dianggap baharu.hal ini kerana, ia merupakan zon arena kemasyarakatan mewajibkan kita berinteraksi dengan orang yang tidakku kenali,bekerjasama dengan orang luar dan sebagainya.wow! seronoknya.....namun begitu, pada permulaannya aku kerap diam seribu bahasa seolah-olah baru lahir ke dunia.seperti kata peribahasa rusa masuk kampung, apabila kotak memoriku sudah mengerti akan corak warna-warni masyarakat...semuanya berubah.jika dahulu aku kagum akan kehebatan personaliti setiap orang daripada rakan sekerja.kini semuanya lenyap entah ke mana.hari-hari yang aku lalui bersama mereka menyebabkan hati aku hancur dihentam keperitan yang tidak pernah diduga.aku jadi hairan dengan fatamorgana ini, mereka bebas bergaul,bertepuk tampar dengan bukan muhrim,menjadikan rokok sebagai teman masalah dan lebih teruk lagi komuniti minoriti ini tidak pernah mengenal erti solat.pada fikiran mereka,agama hanya digunakan di masjid sahaja.jelasnya tindakan tidak rasional ini kerap kali menjadi intipati dalam sanubari masyarakat terutamanya remaja.alhamdulillah gejala sebegini tidak terlibat dengan diriku yang satu.kenangan-kenangan indah bersama sahabat handai di zaman persekolahan sering menghantui diriku.memori manis ini mampu menggembirakan aku seketika.rindunya pada sekolah!!!!!!!terima kasih kepada rakan-rakan seperti azrol pilus,asyraf mdnor,faiz alias,zainol helmi,ashaari yunus,shaza sulaiman,fitri mahat,ammar affandy,syarafi azeem,asyraf ramli,syazwan rasul,azim ghalim,nazri yahya,ibrahim suhaib,suhairy johari,zamhuri jakfar,fareez jamal,syafiq r.azhar dan asyraf hizan.tidakku lupa juga pada penyeri asrama kami iaitu syaqeera,maisarah,niyana,naemah,ammira,aisyah,anis nadia,ermira,nadia.mereka semua adalah usrah bagiku.tidak lekang dengan hilai tawa,susah payah diharungi bersama semuanya adalah cenderahati bagi seseorang yang memahami erti persahabatan.evolusi yang berlaku dalam hidup aku cukup bermakna.hatiku pasrah,tatkala kecewa melihat lagak-lagak liar anak muda yang berkiblatkan duniawi semata-mata.wayang dunia itu menjadi motivasi pada diriku.semoga setiap detik memberi seribu satu kebaikan dalam hidup seorang yang dirahmati Allah taala.Insyallah.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan